Klachtenprocedure en vertrouwenspersoon

Heeft u een vraag, een zorg of een klacht dan gaat u daarmee in eerste instantie naar de groepsleerkracht van uw kind. Deze kent uw kind het beste en zal in veel gevallen voor een oplossing kunnen zorgen. Als u het gevoel heeft dat u niet door de groepsleerkracht gehoord wordt, of dat deze het probleem niet kan oplossen, dan gaat u naar de directeur of interne begeleider van de school. De directeur is tevens contactpersoon voor informatie over de klachtenprocedure. Van de contactpersoon kunt u een uitspraak verwachten als: ”U kunt het beste met deze vraag of klacht naar…” of “De volgende stap zou in uw geval zijn...”. Mocht u niet tevreden zijn over de oplossing of de afhandeling van uw probleem, dan kunt u contact opnemen met een lid van het bestuur welke is aangewezen om in de klachtenprocedure een rol in te nemen. 

Er is een vertrouwenspersoon verbonden aan de Montessori Vereniging Haarlemmermeer. De vertrouwenspersoon kan u begeleiden met uw vraag of klacht. Vertrouwenspersonen kunnen het bestuur gevraagd en ongevraagd adviseren over een situatie rondom de klacht.  De vertrouwenspersoon kan met u kijken naar uw klacht en meedenken in de richting van een oplossing. Als uw klacht naar uw mening dan nog niet afdoende is afgehandeld, dan kunt u een klacht indienen bij de Geschillen Commissie Bijzonder Onderwijs (GCBO).

Vertrouwenspersoon: Vivian Donker E-mail: v.donker@1801.nl

Onderwijsinspectie
Voor informatie over de inspectie kunt u terecht bij:
Inspectie van het onderwijs www.onderwijsinspectie.nl
E-mail: info@owinsp.nl
Vragen over onderwijs: 0800 - 8051 (gratis)

Vertrouwensinspecteur 0900- 1113111 (tijdens kantooruren)

Klachtenregeling MVH